sketchucation logo sketchucation
    • Login
    ℹ️ Licensed Extensions | FredoBatch, ElevationProfile, FredoSketch, LayOps, MatSim and Pic2Shape will require license from Sept 1st More Info

House Builder

Scheduled Pinned Locked Moved Plugins
    24 Posts 9 Posters 3.2k Views 9 Watching
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • P Offline
      paddyclown
      last edited by

I reinstalled it via SU2014 after renaming the .zip to .rbz (clean reinstall)

the version is "v1.2 metric" that I got here: ruby library depot

http://rhin.crai.archi.fr/rld/plugin_details.php?id=186

odd...

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • micioneM Offline
        micione
        last edited by

For SU2014 : install this

http://rhin.crai.archi.fr/rld/plugin_details.php?id=185

• TIGT Offline
          TIG Moderator
          last edited by

The Imperial '/" version is already compatible BUT with the Metric version...
          It's like a lot of Didier's 'packed code' !
          It needs some simple editing to make it v2014 compliant.

I see that micione beat me to it, with a link to an unpacked compatible version.
          Anyway here's how to fix the "packed" version...
          Open the HouseBuilder subfolder within Plugins, find the two files named HouseBuilder.rb and HouseBuilderTool.rb, open them using Notepad.exe

At the end of the packed code it says:

.unpack("m")**.to_s**

change it to read:

.unpack("m")**[0]**

Save the changes to each file.

Restart SketchUp.

It should now be v2014 AND earlier compatible...

TIG

• P Offline
            paddyclown
            last edited by

TIG, thanks for stepping in !
            I tried your edit to the two files you indicated & this is what popped up...

Error Loading File HouseBuilder_extension.rb
            Error: #<Errno::ENOENT: No such file or directory - C:/Program Files/SketchUp/SketchUp 2014/Plugins\HouseBuilder\housebuilder_sections.txt>
            (eval):40:in readlines' (eval):40:in hb_read_sections_file'
            (eval):23:in exec_on_autoload' C:/Users/patrick/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2014/SketchUp/Plugins/HouseBuilder_extension.rb:197:in <top (required)>'

bit odd, no ?

• P Offline
              paddyclown
              last edited by

@micione said:

For SU2014 : install this

http://rhin.crai.archi.fr/rld/plugin_details.php?id=185

micione, thanks for the linked...

yes this does work, but it's an imperial version... but i work in France, so metric needed... how do I get it to point to the metric lumber size file that came with the metric version ?

thanks

• TIGT Offline
                TIG Moderator
                last edited by

Bum!
                Do you have this file in the subfolder ?
                housebuilder_sections.txt
                If so the packed code might include further typos that need fixing - NAG DIDIER !

TIG

• P Offline
                  paddyclown
                  last edited by

TIG

yes, but i noticed that the error message mentioned a filepath that shouldnt exist in SU2014

C:/Program Files/SketchUp/SketchUp 2014/Plugins\HouseBuilder\housebuilder_sections.txt>

but I created it anyhow to see what happens & bingo it worked !

so, to recap for those who need to fix this

first you do TIG's fix in notepad (cf higher up)

then you create the filepath as if there were a plugins folder like in the previous versions of SU & it will work !

best,

• TIGT Offline
                    TIG Moderator
                    last edited by

Sounds like Didier has ill-advisedly hard-coded a filepath, rather than use the location of the RB to get its folder to get the TXT file 😒
                    BUT because he's obfuscated it by 'packing' it - then we can't readily fix it !!

TIG

• christophe49250C Offline
                      christophe49250
                      last edited by

[/quote]On dirait que Didier a malencontreusement codé en dur un filepath, plutôt que d' utiliser l'emplacement du RB pour obtenir son dossier pour obtenir le fichier TXT , :roulent:
                      mais parce qu'il est obscurcie par «emballage» - alors nous ne pouvons pas facilement résoudre le problème! ![quote] by TIG » Fri Mar 21, 2014 7:44 pm

Salut à tous,
                      je viens de trouver des fichiers de Didier en TXT et plein d'autre dans le dossier compresser,ce qui pourrai relancer le développement de ce super script. 😎
                      la version est "V1.2 métrique" que je suis arrivé a traduire en français pour / SketchUp 8 / (ça fonctionne très bien chez moi)
                      mais j'aimerai la faire tourner sur / SketchUp 2016 / Le problème...

Erreur de chargement du fichier HouseBuilder_extension.rb
                      Error: #<Errno::ENOENT: No such file or directory - C:/Program Files/SketchUp/SketchUp 2016/Plugins\HouseBuilder\housebuilder_sections.txt>
                      C:/Users/charrier/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2016/SketchUp/Plugins/HouseBuilder/HouseBuilder.rb:41:in readlines' C:/Users/charrier/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2016/SketchUp/Plugins/HouseBuilder/HouseBuilder.rb:41:in hb_read_sections_file'
                      C:/Users/charrier/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2016/SketchUp/Plugins/HouseBuilder/HouseBuilder.rb:24:in exec_on_autoload' C:/Users/charrier/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2016/SketchUp/Plugins/HouseBuilder_extension.rb:219:in <top (required)>'

quelqu'un à t'il des idées ? je suis assez nul en programmation.... 🤣

Dans le dossier joint il y tout les fichiers retravailler par rapport au fichier d'origine par une société de construction bois je crois...!!! et un certain appelé "decodeb64.rb" qui pourrai vous servir pour décodé les autres.Je ne sais pas comment ça marche...(lire le fichier) 😕
                      Les fichiers que je me suis servi pour traduire sont tous décoder dans le dossier.

Merci de vôtre aide experte.

😳

HouseBuilder_Traduit_FR et métrique pour SU8

christophe49250
                        last edited by

@unknownuser said:

On dirait que Didier a malencontreusement codé en dur un filepath, plutôt que d' utiliser l'emplacement du RB pour obtenir son dossier pour obtenir le fichier TXT , :roulent:
                        mais parce qu'il est obscurcie par «emballage» - alors nous ne pouvons pas facilement résoudre le problème! ![quote][quote]

Salut à tous,
                        je viens de trouvé des fichiers de Didier en TXT et plein d'autre dans le dossier joint,ce qui pourrai relancer le développement de ce Super script.
                        la version est "V1.2 métrique" que je suis arrivé a traduire en français pour / SketchUp 8 / (ça fonctionne très bien chez moi)

- HouseBuilder_Traduit_FR pour SU8

mais j'aimerai la faire tourner sur / SketchUp 2016 /

Le problème sur SU2016

quelqu'un à t'il des idées ? je suis assez nul en programmation....

Dans le dossier joint il y tout les fichiers retravailler par rapport au fichier d'origine par une société de construction bois je crois...!!! et un certain appelé "decodeb64.rb" qui pourrai vous servir pour décodé les autres.Lire ce fichier pour les instructions.
                        Les fichiers que je me suis servi pour traduire sont tous décoder dans le dossier.

- HouseBuilder_extension.rb (traduit en français)
                                  - HouseBuilderTool.rb       (traduit en français)

HouseBuilder_Traduit_FR pour SU8

christophe49250
                          last edited by

@tig said:

Sounds like Didier has ill-advisedly hard-coded a filepath, rather than use the location of the RB to get its folder to get the TXT file 😒
                          BUT because he's obfuscated it by 'packing' it - then we can't readily fix it !!

Salut à tous,
                          je viens de trouver des fichiers de Didier en TXT et plein d'autre dans le dossier,ce qui pourrai relancer le développement de ce super script.
                          mais j'aimerai la faire tourner sur / SketchUp 2016 /

Le problème...sur SU2016

quelqu'un à t'il des idées ? je suis assez nul en programmation....

Dans le dossier joint il y tout les fichiers retravailler par rapport au fichier d'origine par une societé de construction bois je crois...!!! et un certain appelé "decodeb64.rb" qui pourrai vous servir pour décodé les autres.Lire ce fichier pour les instructions.

- HouseBuilder_extension.rb (traduit en français)
                                    - HouseBuilderTool.rb       (traduit en français)

HouseBuilder_Traduit_FR pour SU8

• TIGT Offline
                            TIG Moderator
                            last edited by

Unfortunately Didier has obfuscated the file and hard-coded the path assuming that there is a Plugins folder inside the main SketchUp folder.
                            It has not been in there for many SketchUp versions - it was in v8 - but you have v2016 !
                            It is in your users AppData location.
                            You can see that in the error message -
                            C:/Users/charrier/AppData/Roaming/SketchUp/SketchUp 2016/SketchUp/Plugins**/Housebuilder**
                            That's where the required file is found - housebuilder_sections.txt

The error is because it's looking for that file in:
                            C:/Program Files/SketchUp/SketchUp 2016**/Plugins/Housebuilder** !
                            The folders and file do not exist !
                            Can I suggest you do the following...
                            Add a new empty folder into C:/Program Files/SketchUp/SketchUp 2016
                            named Plugins
                            inside that add an empty folder named Housebuilder
                            Now copy the file housebuilder_sections.txt from the 'AppData' subfolder, and paste it into this new folder.
                            When SketchUp restarts it should find the file.

It might well be that other file-paths are getting lost in the hard-coding - if you do get other errors then they should be named in the error message, so look to find and copy those into this duplicate Housebuilder folder in the same manner...

TIG

christophe49250
                              last edited by

ça ne marche pas.toujours la même erreur.
                              Mais pourquoi ne pas changer le chemin dans le fichier => HouseBuilder.rb (décodé) dans le .rar

merci de ton aide ...

• Didier BurD Offline
                                Didier Bur
                                last edited by

Wait guys, just a little patience 😄

HouseBuilder is about to become SUFramer soon with lot of features (including exporting quantities to Excel).

floor_pieces.jpg
                                wall_pieces.jpg
                                roof_pieces.jpg
                                quantities.jpg

DB

christophe49250
                                  last edited by

@didier bur said:

Wait guys, just a little patience 😄

HouseBuilder is about to become SUFramer soon with lot of features (including exporting quantities to Excel).

Merci Didier pour cette incroyable plugin.Je suis très impatient de le découvrir.... 😛
                                  Mais je me pose quelques question :

-Il y aura t'il un version en français ? 💚
                                  -Il y aura t'il les fichiers non codé pour une traduction ?
                                  -Il y aura t'il les mêmes fonctionnalité que la dernière version ?
                                  -Ou pourra t'on trouver SUFramer a ça sortie ?

Encore merci Didier.

• Didier BurD Offline
                                    Didier Bur
                                    last edited by

Bonjour Christophe:

• Oui une version française est incluse (encore heureux...)
                                    • Il y aura un fichier de traduction non-codé pour tout autre langage.
                                    • Il y aura beaucoup plus de fonctionnalités et de types de pièces de bois que dans HouseBuilder, en saisie manuelle ou en automatique (murs, planchers, toits)
                                    • Types de bois: poteau, solive, linteau, lisse, chevron, planche de rive, contreventement, panne faitière.
                                    • On trouvera l'extension sur la 3D WareHouse.

SUFramer_toolbar_.jpg

• Barre d'outils, de gauche à droite:
                                      saisie manuelle de pièces de bois,
                                      saisie de plancher
                                      trémie dans plancher
                                      mur
                                      porte
                                      fenêtre
                                      entretoises
                                      revêtements contreplaqué
                                      toit en shed ou à 2 pans
                                      toit plat
                                      export quantitatif vers Excel
                                      aide

Je pense rendre le plugin compatible avec Estimator (d'où le délai avant publication)

A+

J'ai pas encore de date de sortie, je prends du retard en ce moment...

DB

• pilouP Offline
                                      pilou
                                      last edited by

Un complement de Medeek Truss 😉

Frenchy Pilou
                                      Is beautiful that please without concept!
                                      My Little site :)

christophe49250
                                        last edited by

Merci Didier cette version à vraiment l'aire d'être très travaillé 👍
                                        Bon courage pour la finalisation du projet.

• jujuJ Offline
                                          juju
                                          last edited by

@pilou said:

Un complement de Medeek Truss 😉

Si je me souviens bien Medeek travaille sur quelque chose de similaire à "housebuilder" pour compléter son module "truss".

Si l'une des réponses ci-dessus n'a pas de sens, blâmez Google Translate ...

Save the Earth, it's the only planet with chocolate.

• facerF Offline
                                            facer
                                            last edited by

Please use "Google Translate" to English for postings
                                            which will make postings "more user friendly" for English speaking members.

Posting above by juju - using Google Translate:

*If I remember correctly Medeek is working on something similar to "housebuilder" to complete his "truss" module.

If one of the above answers does not make sense, blame Google Translate*

• 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • First post
                                              Last post
                                            Buy SketchPlus
                                            Buy SUbD
                                            Buy WrapR
                                            Buy eBook
                                            Buy Modelur
                                            Buy Vertex Tools