sketchucation logo sketchucation
    • Login
    ℹ️ Licensed Extensions | FredoBatch, ElevationProfile, FredoSketch, LayOps, MatSim and Pic2Shape will require license from Sept 1st More Info

Szegmentált görbék

Scheduled Pinned Locked Moved Magyar
    4 Posts 2 Posters 1.1k Views 2 Watching
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • R Offline
      rugo
      last edited by

kérdés#1

példul ennél a szögnél a henger mértnem hengeres? Miért valamiféle sokszög extrudálásából van az henger? (Mekkpróbáltam magam is 😄 de az enyém sem egy szép henger.... 😒 Ez valamiféle bug vagy egyszerűen feature?) Ha rajzolok egy circle-t az is inkább sokszög nem pedig kör... (bocs a lamer kérdésért de mondtam hogy kezdő vagyok 😳 )

1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • GaieusG Offline
        Gaieus
        last edited by

A SketchUp a görbéket kisebb szegmensekből állítja össze (és így nyilván a görbe felületeket pedig "elsimított", de egyenes felszínekből). Ha View menüben bekapcsolod a "Hidden geometry"-t, láthatod a hengerpaláston ezeket a kis felületeket. Ilyenkor önállóan is lehet velük dolgozni.

Ha nagyon szegmensesnek tartod, megnövelheted a szegmensszámot (alapértelmezésben egy körnél ez 24). Rajzolj egy kört,majd közvetlenül utána gépeld azt, hogy 48s majd nyomj egy Enter-t. Mos kétszer annyi szegmensed van (érdemes mindig 4-gyel osztható szegmenst választani,de még jobb, ha a 12 többszöröseit használod, mert az sok mindennel osztható és az alkatrészek egymáshoz igazításánál ez nem mindegy).

Máskérdés, hogy ha nagyon nagy a poligonszáma a modellednek,eléggé lelassíthatja a gépet (bár olyan 1.2-1.3 milliónyi poligont kb 300.000 felülettel már sajtoltam ki egy kb. 3 éves, távolról sem korszerű masinából).

Gai...

• R Offline
          rugo
          last edited by

kösz Gai, értem.